Nieruchomości zachodniopomorskie – jak sprzedać mieszkanie z kredytem?

Województwo zachodniopomorskie jest dynamicznie rozwijającym się regionem, z czym wiąże się z kolei nieustannie rozwijający się rynek nieruchomości. Szczecin, Stargard i Kołobrzeg to miasta, w których ofert sprzedaży domów i mieszkań nie brakuje. Wielu właścicieli przed wystawieniem nieruchomości na sprzedaż zastanawia się, jak sprzedać mieszkanie z kredytem? Po odpowiedź na to pytanie zapraszamy do naszego artykułu!

Przeglądaj nieruchomości

Nieruchomości zachodniopomorskie – jak sprzedać mieszkanie z kredytem?

Czy można sprzedać mieszkanie z kredytem? 

Sprzedaż mieszkania z kredytem rozważa coraz więcej osób. Najczęstszym powodem takiej decyzji jest chęć zamieszkania w większym lub mniejszym mieszkaniu. Rozwiązanie to cieszy się też popularnością np. w momencie powiększenia się rodziny, poza tym niekiedy może okazać się koniecznością – zwłaszcza w przypadku rozwodu, kiedy nieruchomość została zakupiona wspólnie przez małżonków. Sprzedaż nieruchomości z kredytem może okazać się też dobrym sposobem na rozwiązanie problemów z terminową zapłatą zwiększających się rat kredytowych. Na sprzedaż mieszkania z kredytem można zdecydować się praktycznie w każdym momencie trwania umowy kredytowej. Jak sprzedać mieszkanie z kredytem? Sprzedaż mieszkania obciążonego hipoteką różni się od sprzedaży normalnego mieszkania przede wszystkim większą liczbą formalności do załatwienia. Dotyczy ona przede wszystkim właściciela nieruchomości, z kolei dla kupującego najczęściej nie wiąże się z dodatkowymi czynnościami. 

Nieruchomości Szczecin – jak sprzedać mieszkanie z kredytem krok po kroku?

Decydując się na sprzedaż mieszkania z kredytem, w pierwszej kolejności należy skontaktować się z bankiem, który udzielił właścicielowi nieruchomości kredytu, informując go o chęci sprzedaży mieszkania. Następnie należy pobrać zaświadczenie z kwotą, jaka została do spłacenia. Konieczne będzie również uzyskanie promesy, która jest dokumentem, w którym bank po spłacie kredytu udzieli właścicielowi mieszkania zgody na wykreślenie zobowiązania finansowego z księgi wieczystej. Ważność takiego dokumentu wynosi 30 dni – w tym czasie należy podpisać umowę przedwstępną z kupującym. Następnie należy poczekać na uzyskanie kredytu hipotecznego przez nabywcę, jeśli ten nie będzie płacić gotówką. Kolejny krok wiąże się z udaniem się do notariusza w celu przygotowania ostatecznej umowy w formie aktu notarialnego. Kopię sporządzonego aktu należy dostarczyć do banku. Po przelaniu pieniędzy na konto banku i prywatny rachunek należy zgłosić się do placówki bankowej w celu uzyskania zaświadczenia o uregulowaniu zadłużenia (zwolnienia z hipoteki).